Falck føjer ny partner til digitale løsninger

peng

Redningsvirksomheden kalder det ’digital vejhjælp på kunderejsen’, når der sættes strøm til en ny platform, der prioriterer mobile enheder, søgemaskiner og SoMe.

I efteråret blev In2media hyret af Falck Assistance til at modernisere falck.dk og til hurtigere at introducere nye produkter og services.

Nu er ny samarbejdspartner føjet til i forbindelse af Falcks totale overhaling af den digitale platform. Falcks produkter og services vil fremover være lettere at finde og dukke op, når de er relevante for kunderne – og varerne bliver samtidig mere gennemskuelige og indholdet lettere at dele. 

Den nye samarbejdspartner er ikke et bureau, men et IT-konsulenthus. Således har Capgemini Sogeti stået for udvikling, integrationer, teknisk projektledelse og test, mens In2media har stået for UX og design.

Løsningen er bygget med SEO for øje, og alle Falcks produkter og services dukker nu op i søgeresultatet beriget med bl.a. ratings på Trustpilot. Integrationen af coporate site og webshop gør det samtidig lettere at give kunderne relevante tilbud, når de bruger indhold på sitet.

Mange af Falcks services og ydelser er abonnementsprodukter med mulighed for at tilkøbe ekstra services, så er fokuseret på specialudvikling af visninger på hhv. desktop og mobil.

I første omgang går løsningen i luften i Danmark, men den er lavet så generisk, at den nemt kan rulles ud i Sverige, Norge, Finland og som ”.com.”, hedder det i pressemeddelelsen.