Falck fyrer i marketing og kommunikation

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Falck meldte tidligere på måneden ud, at man ville fyre 300 medarbejdere i Danmark. Nu er der sat navn på, hvem det bliver.

I starten af juni meldte Falck ud, at man ville fyre 450 medarbejdere på verdensplan og 300 i Danmark.

Nu har medarbejderne fået at vide, hvem der konkret bliver fyret. Det er bl.a. gået ud over medarbejdere i både kommunikationsafdelingen og marketingafdelingen.

Ud af 10 medarbejdere i kommunikationsafdelingen har man sagt farvel til 2 og i marketingafdelingen, hvor der er 20 ansatte under marketingdirektør Malene Paulli Buchvald, er der fyret 4.

Fra kommunikationsdirektør Kaspar Bach Habersaat lyder det:

”Vi har på alle stabsfunktioner sagt farvel til omkring 10 procent og det gælder derfor også i marketing og kommunikation. Det har været en ren omkostningsøvelse, og vi har desværre måttet sige farvel til nogle gode kolleger.”

I kommunikationsafdelingen betyder det, at en chefstilling i presse- og mediefunktionen er nedlagt og i marketingafdelingen er det menige medarbejdere, der skal stoppe.

Årsagen til, at Falck har måttet tilpasse forretningen, er corona-pandemien, der har betydet lavere omsætning for Falck. Det gælder især i lufthavnen, hvor man har fyret flest medarbejdere.

Desuden nedlægger Falck et call-center i Nykøbing Sjælland med 25-30 medarbejdere til hoved call centret i Vejle, men man håber, at halvdelen af medarbejderne flytter med.

Falck har 30.000 medarbejdere på globalt plan og 10.000 i Danmark.