Inspirationen til Falck Assistances nye kampagne, som er lavet i samarbejde med Kunde & Co, er det kreative ’Carpool Karaoke’-greb, som stammer fra USA og ’The Late Late Show’. Her tager værten James Corden kendte mennesker med på biltur og optager samtalen undervejs.
I Falcks kampagnefilm møder vi rigtige Falck-reddere, der har Lone Hertz og John ‘Faxe’ Jensen med ombord i Falck-bilen.
”Det har med vores kampagnekoncept været vigtigt at vise det rum, du som passager med Falck Sygetransport træder ind i. Et rum, hvor man bliver mødt af Falcks dygtige og omsorgsfulde reddere, der skaber tryghed – og hvor der også er plads til de små, hyggelige samtaler med glimt i øjet. Ved at bruge to kendte ansigter, som appellerer enormt i kernemålgruppen, og bredere, får vi åbnet markedet op og vist, at det er alle, som kan have brug for en hjælpende hånd til og fra venteværelset – også selvom du har status af at være fodboldlegende eller karakterskuespiller, ” siger Andreas Fisker Nielsen, senior manager, Kunde & Co.
Kampagnen henvender sig primært til danskere over 60 år, og har til formål at skabe opmærksomhed omkring Falck Sygetransports service og give indsigt i ”alle de fordele, der er ved at blive kørt trygt ud og sikkert hjem af uddannede reddere med indgående kendskab til hele sundhedssystemet”, skriver Falck i en pressemeddelelse.
Brugerundersøgelse med 2.000 respondenter
Indsigten til, at der manglede kendskab til Falck Sygetransport, blev afdækket i en forbrugerundersøgelse med 2.000 respondenter, hvor Kunde & Co på vegne af Falck bl.a. undersøgte kendskab og købsmotivation for Falck Sygetransport og flere af Falcks øvrige sundhedsprodukter. Her viste det sig, at mange i målgruppen ikke var klar over, hvad Falck Sygetransport kunne tilbyde.
Kampagnen startet i denne uge
Kampagnen for Falck Sygetransport er startet i denne uge på Facebook med Lone Hertz i hovedrollen som passager i forskellige sekvenser. Den vil senere blive understøttet af forskellige former for social content, samt printannoncer, native advertising og nyhedsbreve.
I august kommer desuden yderligere film, der har John ‘Faxe’ Jensen i centrum.
”De første reaktioner på kampagnen har været rigtig positive, valget af Lone Hertz og autenticiteten, der ligger i, at vi igen har valgt at bruge ægte Falck-reddere – altså vores egne medarbejdere. Så vi ser frem til at fortsætte kampagnen,” siger Malene Paulli Buchvald, nordisk marketing director i Falck Assistance.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=FIJnVpjx5A8&feature=emb_logo
Første kampagnefilm
Her er explainerfilmen