Af Peter Engholm 25@mail.dk

Det svenske webbureau fik skrevet en Yellow Pencil med på gravstenen, da den prestigefyldte D&AD blev uddelt.

Cowboys dør med støvlerne på, det gør Farfar også – i form af priser, der bliver kylet efter bureauet, der nu er lukket og slukket.

Farfar blev for nyligt åreladet for de sidste eks-partnere og ledende kreative, og ejeren – Aegis – valgte at gøre en dyd af nødvendigheden og lukke biksen.

Men i prissammenhæng lever bureauet lidt endnu, eftersom 2009-arbejderne stadig er til bedømmelse i diverse reklamepris-sammenhæng.

Som f.eks. i torsdags, hvor den prestigefyldte D&AD fandt sted. Det blev til den næsthøjeste pris – en Yellow Pencil – for “World’s Biggest Signpost” for Nokia, en kampagne, der også har imponeret juryer ved bl.a. Clio, One Show og Webby.

Black Pencil er den fineste pris ved D&AD, og der var dobbelt-op på den til SapientNitro (begge for The Best Job In The World) samt en til TBWA Johannesburg (Trillion Dollar Flyer), Diller Scorfidio+Renfro (High Line) og endelig en til Apple i website kategorien.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club