Af Peter Engholm 25@mail.dk

Aegis lukker den digitale pioner Farfar, efter at den sidste af bureauets fire grundlæggere sagde farvel.

Matias Palm-Jensen var manden – viser det sig – der fik Farfar til at tippe i graven. Som den sidste af de fire grundlæggere af det prisvindende svenske webbureau sagde Palm-Jensen farvel-og-tak i sidste måned. Adskillige senior-medarbejdere fulgte hans eksempel, og nu har de tilbageværende medarbejdere ifølge AdAge så fået besked om, at ejeren, Aegis, lukker bureauet.

I løbet af de kommende 4-5 måneder lukkes bureauet ned, i takt med at projekterne afsluttes, og efter sommerferien er der ikke noget, der hedder Farfar længere.

Farfar nåede lige akkurat at fejre sit 10 års jubilæum i marts – halvdelen af tiden, de seneste fem år, har biksen været ejet af Aegis. De fire grundlæggere havde en aftale om at blive i bureauet i tre år.

For to år siden sagde Anders Gustavsson og Per Näsholm så farvel, mens Nicke Bergström holdt ud til november sidste år.

Han blev der således yderligere to år længere, end han aftalemæssigt var forpligtet til i håbet om, at Farfar kunne ekspandere globalt, således som det var planen, da grundlæggerne solgte bureauet til Aegis.

“Det skete aldrig. De investerede aldrig så meget som en enkelt dollar i os,” sagde Bergström efterfølgende.

Mark Cranmer, global chef for Aegis-benet Isobar, fløj hjem fra Stockholm igår og besvarede ikke AdAges henvendelser.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club