Farvel til DRRB. Goddag til Kreativitet & Kommunikation

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Og goddag til både nye medlemmer og nye lokaler. Foreningen har i de sidste seks måneder oplevet en medlemsfremgang på 10 pct.

Prøv at sige DRRB. Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening. Står det til foreningen - er det sidste gang, du har sagt navnet.

Foreningen er i fuld gang med at realisere en ny tre-årig strategi med Tine Aurvig-Huggenberger i stolen som adm. direktør, og i den forbindelse lancerer man nu et nyt navn:

Kreativitet & Kommunikation.

Med tilføjelsen: Brancheforeningen for rådgivende kreative erhverv.

“Jeg mener, at kreativitet er adelsmærket for vores branche. Spørger man rundt omkring, så er det netop på kreativitet, at man forbinder noget positivt med branchen. Desuden er kommunikation det, vi bredt set laver,” siger Tine Aurvig-Huggenberger og fortsætter:

“Samtidig har det været opfattelsen, at DRRB er et meget lidt inkluderende navn, og derfor har vi søgt efter et nyt navn, der er mere inkluderende, og jeg mener, at vi med konstellationen af Kreativitet & Kommunikation sammen med ‘Brancheforeningen for rådgivende kreative erhverv’ favner bredt.”

Tine Aurvig-Huggenberger kan da også glæde sig over, at det sidste halve år har budt på en medlemsfremgang på 10 pct. Der er nu over 115 medlemmer.

Der er tale om alle bureautyper, og samtidig er Danmarks største produktions-selskab, M2 Film, nu også på vej ind.

“Vi har tidligere oplevet, at mange forskellige bureauer har haft behov for nærmest at differentiere sig op mod hinanden. Jeg mener, det er en kultur, der er ved at blive lagt i graven. Tværtimod er der behov for at manifestere branchen over for det politiske system og placere den som en del af det brede erhvervsliv,” siger Tine Aurvig-Huggenberger.

Foreningen er også netop flyttet fra Dansk Erhvervs lokaler på Børsen til nye i et hyggeligt baghus på St. Kongensgade – stadig i København.

“Strategiplanen er et langt sejt træk, og vi er langt fra færdige. Nyt navn og nye lokaler er med til at manifestere, at vi er i fuld gang med at forandre os,” siger Tine Aurvig-Huggenberger og tilføjer:

“Der er ikke ændret på vores tilknytning til Dansk Erhverv, men der ligger også en kommunikation i, hvilke lokaler, man modtager gæster i, og her synes vi ikke, at de historiske lokaler på Børsen var de rigtige.”

Hun understreger samtidig, at flytningen ud over en engangsudgift ikke belaster foreningens økonomi.

Den 1. februar tiltræder også en ny udviklingschef i skikkelse af Jette Lykke Jensen.

“Målsætningen med strategiplanen er, at vi bliver tydeligere, synligere og mere relevante. Det kræver en lang række initiativer. Jette skal bl.a. hjælpe med udviklingen af initiativer inden for dels fødekæden til branchen i form af uddannelse, dels på efteruddannelse,” siger Tine Aurvig-Huggenberger.