Sidste efterår lå F.C. Københavns strategi og mål fast, men man behøvede et bureau til at hjælpe med at definere vejen derhen – altså identificere brandpositionen og platformene.
Før da havde man ikke haft et egentligt bureau, men håndteret markedsføringen internt – men at fortælle og udbrede historien krævede professionel hjælp udefra, og til dét formål valgte FCK så Wibroe, Duckert & Partners.
Nu følger så den digitale side af sagen, og her har FCK valgt Spring/Summer.
”Vi har tidligere fulgt en linje om at have ét hus til det hele, men vælger nu de bedste på de enkelte områder – bureauer med det største potentiale og bedste trackrecord,” siger Daniel Rommedahl, der er Head of Communications & Marketing hos F.C. København.
Opgaven dækker over strategi, koncept og design af FCK.dk – og der har været nok at tage fat på:
”Fck.dk har lignet sig selv siden 2006 og har haft sin levetid. Den trænger til opfriskning, uanset vores strategi i øvrigt. Men sites som dette har fået en stadig større betydning for brandingen siden dengang, og derfor har det været en oplagt anledning til at lade online få mere at sku’ ha’ sagt – og give det en nøk op ad ambitionsstigen,” siger Daniel Rommedahl.
Han oplyser, at Partners i onlineprojektet, der også omfatter e-commerceløsninger og apps, har en konsulentrolle, idet bureauet dels skal sikre, at tingene spiller sammen med de øvrige platforme, dels har været med til at sondere terrænet for digitale samarbejdspartnere.
Spring/Summer er eneste nye bureau i forbindelse med onlinesatsningen, der får premiere til foråret. De øvrige partnere har før arbejdet sammen med F.C. København – det gælder SiteLoom, der står bag CMS-delen, og Neuburg & Zinckernagel Aps, der i den indledende fase leverede content-strategien.