Af Peter Engholm 25@mail.dk

Andelsforeningen med de 1,6 mio. medlemmer bruger en mangfoldighed af bureauer. Senest tilkomne er We Love People, der er et af flere PeopleGroup-bureauer hos FDB.

Med We Love People som sit seneste bureau bryder FDB en kende med den måde, andelsforeningen sædvanligvis samarbejder med bureauer. Og alligevel er der en rød tråd i bureauvalget.

We Love People skal re-aktivere medlemsskabet blandt de 1,6 mio. danskere, der personlig eller via en brugsforening er medlem af FDB. Hvordan skal vi gøre os relevante over for den fortravlede husmor anno 2010, lyder spørgsmålet fra FDBs kommunikationschef, Karsten Kolding, og svaret er “ansvarlighed” – og det skal We Love People være med til at kommunikere.

“Opgaven går på tværs af organisationen og rækker – mildt sagt – flere år frem, for FDB er på godt og ondt en supertanker. Så når grundfortællingen for en over 100 år gammel organisation skal have en ny profil, så gøres det ikke på 20 minutter, eller 20 dage – for den sags skyld 20 måneder,” siger Karsten Kolding.

Og netop det tværgående og den lange tidshorisont bryder med FDB-traditioner. Organisationen har nemlig fire mærkesager – klima, sundhed, etik handel og miljø – og dertil lige så mange bureauer.

“Hvis vi lagde det hele i ét bureau, ville vi ikke have den samme mangfoldighed i udtrykket, som vi har i dag. Wibroe, Duckert & Partners har f.eks. kørt en sundhedskampagne, og Karburator har været med på klima-delen. Det er specifikke indsatsområder, hvor vi leger med et bureau i en periode,” siger Karsten Kolding.

Baggrunden for at vælge PeopleGroup-bureauet We Love People skal findes i … PeopleGroup.

“Vi har arbejdet sammen med Partners og et andet selskab i PeopleGroup, RelationsPeople, som vi sparrer med i forbindelse med strategiudvikling. Det gav undervejs et naturligt link til Win Win Agency (nu We Love People, red.) og erfaringer, bureauet har,” siger Karsten Kolding.

Her fremhæves bl.a. samarbejdet med TrygFonden, der også kommunikerer ansvarlighed.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club