Fem bureauer samarbejder om Kraks hidtil største satsning

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

I en ambitiøs online-kampagne for Krak medvirker Casper Christensen i en 30 min. lang film med interaktive spil-elementer. Se film og spil her.

“Det er Kraks største markedsføringskampagne – så langt tilbage nogen af os kan huske det. Krak er jo 270 år,” siger Kristoffer Apollo, kommunikationschef hos Eniro, der ejer Krak.

Det er samtidig også komikeren, skuespilleren og tv-værten Casper Christensens første egentlige reklameoptræden, og man må sige, at han træder ind med manér. For i stedet for et 30 sek. spot, så består den nye kampagne for Krak.dk af en næsten 30 min. lang film kaldet Jagten – eller rettere: spilforløb, hvor Casper, med hjælp fra spillerens Krak-søgninger, skal finde de sitcom-noter, han har tabt i Lemvig på en The Hangover-agtig måde. Og dernæst få Casper og noter til et afgørende møde i København.

“Vi har i alt 16 variabler og easter-eggs i handlingen, og i nogle af dem dør Casper Christensen. Spillet er online for de udvalgte fra i dag, og lige efter følger en traditionel online-markedsføring, der gør bredt opmærksom på spillet,” siger Kristoffer Apollo.

Ikke færre end fem bureauer står bag Jagten-kampagnen: Reklamebureau: DDB, dialogbureau: Sepia, mediabureau: MEC, PR-bureau: Radius og webbureau: Relax, We Are The Good Guys. Dertil kommer seeding fra Go Viral, instruktion v. Klaus Spendser og produktionsselskab: DDB Spoiled & Douglas Entertainment.

Kundeansvarlig er Kim Jong Andersen, DDB, der siger:

“Det er den nutidige måde at arbejde sammen på – en netværksbaseret tilgang, der er styret af de relevante kompetencer. Og samtidig har vi med kyshånd kunnet tage imod kundens eget medie, der har 1,9 mio. unikke besøgende om måneden. Selve indholdet er ikke blot branded content, men også product sampling, hvor Krak-søgninger spiller en væsentlig rolle, idet de driver handlingen videre.”

Og så skulle vi måske lade hovedpersonen komme til med en kommentar:

“Jeg har valgt at lægge ansigt til Kraks kampagne for de nye søgemuligheder, fordi Krak er et positivt brand, som alle danskere kender og ved, hvad står for. Alle bruger Krak, når de skal finde data om virksomheder eller personer,” siger Casper Christensen i et citat, som Eniro har sendt ud.