Fem nye partnere skal sikre kontinuitet i &Co

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Antallet af partnere er udvidet fra tre til otte. &Co direktør tror på stigende interesse i at investere i platforme.

En tredjedel af medarbejderne på &Co er nu partnere. Det er resultatet af, at bureauet netop har optaget fem nye partnere, således, at der er otte i alt.

“Der er ikke tale om en ny strategi for bureauet. Vi skal ikke være mange – vi skal være bedst – og derfor spiller tunge senior-kompetencer en helt afgørende rolle for os,” siger adm. dir. Mikael Jørgensen og fortsætter:

“Et partnerskab skal sikre kontinuiteten i bureauet, og give mulighed for, at medarbejdere kan blive en del af bureauet på en anden måde end et almindeligt ansættelsesforhold. Det er en model som er blevet mulig efter, at vi købte os ud af DDB, og derfor ikke er styret af et netværk.”

Mikael Jørgensen forventer, at der kommer flere partnere til.

De nye partnere, der alle har været på bureauet fra 5-10 år, er planner og Tekstforfatter Lone Tvedergaard Bach, AD Martin Storgaard, kontaktchef Thomas Christenson, kontaktchef Anne Høybye og planner Ulrich Bronee.

&Co blev op gennem den første del af dette årtusind meget synonym med Danske Bank, og fraværet af denne kunde har givet mindre synlighed.

“De store kunder er generelt blevet mindre synlige i forhold til store kampagner, og det smitter selvfølgelig af på bureauets synlighed. Vi fik meget synlighed på Danske Bank – men reelt er vores kundeprofil blevet styrket med spændende opgaver for mange store kunder,” siger Mikael Jørgensen.

På kundelisten finder man f.eks. CBB Mobil, Den Gamle Fabrik (senest aktuel med bogen om bærfolket), Jack & Jones globalt samt A.P. Møller Mærsk.

Mikael Jørgensen tror desuden, der igen er en stigende interesse for udvikling af platforme.

“Mange har været meget taktiske i nogle år. Men det er min opfattelse, at der er en stigende interesse for platforme ganske enkelt fordi, de er nødvendige for at binde f.eks. online og øvrig markedsføring sammen. Platforme er nødvendige for at få større effekt af de taktiske tiltag,” siger Mikael Jørgensen.