Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Efter et par år uden egentlig bureausamarbejde har Femina valgt Saatchi til at fortælle målgruppen om bladet, der har fået et løft.

“Femina har været gennem forskellige faser og redaktionelle ændringer. Bladet er blevet bedre og bedre – og nu vil vi gerne fortælle om det løft, bladet har fået,” siger Gitte Sarlvit, marketingchef i Aller.

Til dét formål har man været på udkig efter et nyt bureau. Ikke at et eksisterende skulle erstattes, for seneste regulære bureausamarbejde ligger ifølge Gitte Sarlvit et par år tilbage, hvor Sunrise udviklede et koncept, som forlaget selv har arbejdet videre med.

“Vi har ikke afholdt en bureaukonkurrence, men derimod kigget på to bureauer og på den baggrund valgt Saatchi & Saatchi,” siger Gitte Sarlvit.

Hvorfor lige dem?

“På jeres site i går skrev I, at Saatchi er Danmarks mest kreative bureau. Naturligvis har kreativteten talt med, men også bureaets evne til at sætte sig ind i målgruppen og virkelig arbejde på sagen,” siger Gitte Sarlvit.

Hun har ansvaret for markedsføringen af ikke blot Femina, men også Psykologi, IN, Elle og Søndag. Men når det gælder bureausamarbejde, samles der ikke på samme måde til bunke – det ligger således ikke lige for at pulje bladene hos ét bureau hos Aller Press.

“Der ville være fordele og ulemper ved et fælles bureau – fordelen kunne være, at man helt undgik at træde ind over hinandens domæner. Men over den fordel tæller, at hvert blad har sit eget univers, og det kræver kemi mellem blad og bureau, og en dyb forståelse for bladet og ikke mindst målgruppen -på den måde får man de bedste ideer,” siger Gitte Sarlvit.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club