Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Skandinaviens største lufthavn har et nyt corporate website i udbud. Finalefeltet bestod oprindeligt af fem bureauer - men et er stået af.

Københavns Lufthavne (CPH), der omfatter lufthavnene i København og Roskilde, har lagt en online vision, baseret på en tre-årig udviklingsproces – og fundamentet er såmænd relanceringen af cph.dk.

Corporate websitet er derfor i udbud. Der er i det officielle opslag hverken beløb eller varighed på kontrakten, men det understreges, at udvælgelsen og implementeringen af nyt CMS skal bære den fremtidige udvikling af de videre trin i udviklingsprocessen.

Samtidig er projektet første skridt i en række strategiske initiativer, og kontrakten har således en option for CPH om at tilkøbe udviklingsservice og lave en aftale om løbende drift og support.

På nuværende tidspunkt ønsker CPH imidlertid ikke at kommentere udbuddet, men Bureaubiz kan fortælle, at prækvalifikationen førte til, at fem bureauer blev udvalgt til at dyste.  Det drejer sig om Addition, Creuna, Magnetix, Peytz & Co samt Valtech.

Det felt er dog siden blevet indsnævret, idet Peytz & Co har trukket sig.

“Det er selvfølgelig et spændende projekt, men efter at have set de nærmere betingelser, vurderede vi, at det ikke var en opgave, der var interessant for os som bureau – bl.a. fordi vores afsæt er mere inden for open source,” siger adm. dir. Christian Peytz.

Der kan i øvrigt tilføjes et ”igen” til, at CPH har corporate website i bud – for sidst i oktober blev udbuddet annulleret, for så at blive udbudt på ny en uge senere.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club