Af FiG

Jysk sparekasse vil udnytte turbulensen og går i offensiven med en markedsføring, der skal markere profilen.

Det er ikke sjovt for pengeinstitutter at læse aviser i øjeblikket. Krakket i Fjordbank Mors har udløst en stribe pessimistiske historier og kommentarer om branchens situation.

Men den enes død – den andens brød.

Sparekassen Kronjylland i Randers vil nu udnytte modvinden i branchen til at differentiere sig klarere fra konkurrenterne og markere sin profil som et af landets mest solide pengeinstitutter.

Sparekassen har derfor gennemført en bureaukonkurrence mellem fire bureauer, og den blev vundet af Envision. Der er tale om en ny satsning og et nyt budget, så Envision erstatter ikke et andet bureau.

“Den samfundsøkonomiske krise har skærpet kundernes fokus på erfaring og soliditet. Og vi vil tage afsæt i denne udvikling i vores fremtidige satsning på vækst og øgede markedsandele. Det kræver naturligvis, at vi differentierer os klart fra konkurrenterne. Vi skal være helt skarpe på vores kommunikation om, hvem vi er, og hvad vi står for, over for både nuværende og potentielle kunder,” siger Pernille Kempel Jensen, der er markedsføringsansvarlig hos Sparekassen Kronjylland.

Samarbejdet med Envision involverer både tilrettelæggelse af et strategisk fundament, udarbejdelse af kreative koncepter og eksekvering af en række aktiviteter, som skydes i gang til efteråret.

Fakta om Sparekassen Kronjylland

Sparekassen Kronjylland er Danmarks største garantsparekasse med cirka 33.000 garanter. Som garantsparekasse er sparekassen en selvejende institution uden egentlige ejere. Sparekassen Kronjylland blev stiftet den 26. november 1829 under navnet Sparekassen for Randers By og omegn og begyndte som en sideforretning i en købmandsbutik.

Med overtagelsen af Fjordbank Mors’ afdeling den 1. juli 2011 har sparekassen i dag 39 afdelinger og ca. 490 medarbejdere. Sparekassen dækker store dele af Midt- og Østjylland, og har en enkelt afdeling på Frederiksberg i København.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club