Finske Ferratum var blandt de første til at udbyde mikrolån via SMS. Nu sker det i 17 lande og forventningen er, at der skal behandles 700.000 låneansøgninger i år.
I Danmark har banken været til stede siden 2009, men nu vil man styrke sin tilstedeværelse, og det skal onlinebureauet Atak hjælpe med.
“Det bliver vores opgave at øge Ferratum´s andel af det voksende mikrolåne-marked i Danmark, og vi er i øjeblikket ved at udarbejde en strategi, hvor vi har al fokus rettet mod de forbrugere, der ønsker et hurtigt mikrolån uden at skulle stå til regnskab for, hvad pengene skal bruges til,” siger adm. dir. William Atak og fortsætter:
“Banken har en ambitiøs vækststrategi for Danmark, og lever vi op til den, vil Atak bidrage til, at Ferratum når sit overordnede mål om at være den førende globale mikrolån udbyder i 2014.
Samarbejdet med Ferratum kommer kun få uger efter, at Atak købte Google AdWords specialisten Analyzers. Købet øgede medarbejderstaben på bureauet i Charlottenlund til 20, og i forbindelse med overtagelsen fordoblede Atak sin omsætning.
Atak har eksisteret som enkeltmandsfirma siden 1997, men fik for alvor luft under vingerne, da William Atak omdannede virksomheden til et aktieselskab og satsede på fastansatte online marketing specialister i stedet for som tidligere freelancers.