Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

Det uofficielle EM i reklame, Eurobest, har i år fire danskere blandt jurymedlemmerne.

Eurobest har offentliggjort listen over jurymedlemmer, der skal bedømme det bedste kreative arbejde fra det forgang år. Vinderne af Eurobest-priserne vælges af 70 kreative profiler fra 20 lande. 

Fire danskere har fundet vej til dommerpanelerne i hver deres kategori: 

Morten Grubak, executive creative director hos Virtue, er at finde i Digital, Mobile & Digital Craft-juryen.

Lea Flodgaard, art director hos & Co., skal være med til at finde vinderen i Entertainment-kategorien.

Martin Nørgaard Furze, creative director/instruktør i No Sleep, der har skabt international opmærksomhed med Voiceless Women, kommer til at indgå i Film Craft-juryen.

André Hansen, creative director hos Anthill Agency, skal bedømme Healthcare-kategorien. 

Et virtuelt show – corona desuagtet
Eurobest-priserne bliver uddelt af to omgange ved virtuelle shows i december. Modsat mange andre prisuddelinger er det ikke en ny corona-foranstaltning, at Eurobest foregår digitalt. Det har det været siden 2018 – og var det i øvrigt også til at begynde med, da Eurobest-priserne blev uddelt for første gang i 1988.

Guld-, sølv- og bronze-vinderne bliver offentliggjort d. 7. december, mens Grand Prix- og Special Awards-vinderne bliver kåret d. 10. december. 

Der er stadig mulighed for at indsende cases frem til den 22. oktober.

Læs mere og se den samlede jury-oversigt her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club