Af Peter Engholm 25@mail.dk

Bark, BBDO, DDB og Scandinavian DesignLab lægger hver en medarbejder til juryerne ved Eurobest.

Cannes Lions er verdens største reklamefestival og betegnes som VM i reklame. Lillebroderen hedder Eurobest, og her lyver slægtsbetegnelsen ikke, for det er Cannes-organisationen i form af EMAP, som står bag dette Europa-mesterskab i reklame.

Og Eurobest-kontoret i London har udpeget fire danske jurymedlemmer, der i slutningen af november er med til at disponere over Grand Prix, guld, sølv og bronze.

Jurymedlemmerne er

  • Jesper Hansen, Bark Copenhagen – TV/Cinema, Print, Outdoor & Radio
  • Chaga Signe Bruun, BBDO – Interactive
  • Thomas Vibroe, DDB Danmark- Direct and Sales Promotion
  • Per Madsen, Scandinavian DesignLab – Design

Den danske Cannes-repræsentant er TV 2, der ønsker tillykke med udvælgesen og rigtig god arbejdslyst. Det takker Jesper Hansen for:

“Vi får brug for den, for det bliver hårdt arbejde. Samtidig glæder jeg mig til at møde dygtige reklamefolk – og diskutere med dem. Den slags er i sig selv næsten lige så inspirerende som at se og vurdere de indsendte arbejder. Når jeg glæder mig, skyldes det også, at to af årets Grand Prix-vindere fra Cannes var europæiske – Film Lion til Holland og Press til Frankrig – og inden for de kategorier, jeg skal bedømme,” siger Jesper Hansen.

Mens alt andet i verden bliver mere og mere virtuelt, så er Eurobest gået den anden vej. Den har hidtil været en virtuel konkurrence, men med tilføjelsen Festival har arrangørerne understreget den fysiske tilstedeværelse. Sidste år havde man IRL-debut i Stockholm, og i år går turen til Amsterdam.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club