Fire Echo Awards til danske DM-bureauer

Peter Engholm
25@mail.dk

2006 og 2007 var ”ekstraordinært flotte” for Danmark, og dét gentager sig i 2009, hvor fire kampagner får ædelt metal i San Diego.

Sidste år blev det til siger-og-skriver én dansk pris – af sølv, i øvrigt – ved Echo Award, der kan kaldes VM i DM.

Årene før havde høsten været anderledes god, men den sammenligning holdt ikke helt, mente Finn Overgard, direktør i RelationshuestGekko og europæisk dommerformand for Echo Awards. For 2006 og især 2007 – med fem awards – “var ekstraordinært flotte, set med danske øjne”.

Nu er danske DM-bureauer så tilbage til det ekstraordinære, for når Echo Awards uddeles i San Diego i oktober, vil der være fire awards til de danske direct bureauer:

  • RelationshusetGekko og ATP med “ATP – Your Future”
  • OgilvyOne worldwide for SecureDevice og IBM Denmark med “One Box to Rule Them All”
  • Sepia og Danske Bank med “Responsible relationships”
  • RelationshusetGekko og Scandinavian Airlines Denmark med “SAS – The Travel Day”

“Det er jo super flot, at Danmark sætter sig på 5 pct. af alle awards. Regner vi Leader Awards og Finalist – hhv. 4. og 5. pladser – med, så står Danmark for 7 pct. af de bedste kampagner ved dette Echo Awards. Dejligt, at vi holder fanen højt og kan blive ved med at sætte nye standarder – også internationalt,” siger Finn Overgaard.

Hans direktør-kollega i RelationshusetGekko, Jan Køhler, er initiativtager til interesseorganisationen Danish Direct, som i samarbejde med The Competence Company og sponsorerne, arrangerer turen til den store DMA-konference, som Echo Awards er en del af.

“Med de gode nyheder for den danske direct branche, så er der kun yderligere incitament til at tage med på den årlige tur til DMA, hvor der udover awardshow er mange faglige indlæg og netværksarrangementer. Sidste år deltog over 100 personer fra danske virksomheder og bureauer,” siger Jan Køhler.