Fire nye partnere i Recommended

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Danmarks største reklamebureau går fra 10 til 14 partnere med udnævnelsen af 2 fra Zupa og 2 fra Recommended. Samtidig tales der om en hemmelig liste på 6 nye potentielle partnere.

Jørgen Jønsson er ikke den mest udfarende danske reklamedirektør. Ikke desto mindre er han med en ejerandel på 28 pct. af NP3 Communications Group (Recommended) en af Danmarks rigeste reklamefolk.

I dag optræder han i et sjældent interview i Børsen, og her løfter han lidt af sløret for generationsskiftet i bureauet.

Recommended har nemlig optaget 4 nye partnere, så man kommer op på i alt 14 – og flere kan komme til. Samtidig forventer Jørgen Jønsson at nedbringe sin ejerandel fra 28 til 8 pct.

En større kreds af partnere forekommer en logisk måde at nedbringe den værdifulde ejerpost, for det vil formentlig være svært at finde en enkelt køber, der vil være interesseret i – og have råd til – at overtage en så stor del af Recommended.

De 4 nye er 2 fra Recommended og 2 fra Zupa, som NP3 købte i begyndelsen af sidste år. D.v.s. at den ene fra Zupa er Rune Gitz-Johansen, der samtidig står som adm. dir. for Recommended Cph – men på Linkedin er han også kontaktdirektør i Zupa.

Rune Gitz-Johansen startede i 2009 Recommended Cph efter en lang karriere hos Halbye Kaag JWT.

Herudover er en anden kontaktdirektør hos Zupa blevet partner. Det drejer sig om Jesper Thomsen, der har en fortid hos både &Co og Danske Bank.

Fra Recommended er AD’eren Mads Mikkelsen og den tekniske direktør i DigiExpress, Martin Ahler, blevet partnere.

Mads Mikkelsen har været hos Recommended siden 2004, mens Martin Ahler kom til i 2008 fra stillinger i Røde Kors og TDC.

Jørgen Jønsson omtaler en hemmelig liste på seks potentielle nye partnerkandidater.

Skal man gætte på, hvem der står på den, må Mogens Kristensen og Michael Paterson være kandidater. De kom i foråret til Recommended fra Uncle. Mogens Kristensen kom oprindeligt til Recommended sammen med Ulrik Juul, der allerede er blevet partner, og dengang blev han nævnt som en kandidat.

Jørgen Jønsson lægger i interviewet vægt på, at Recommended ønsker at komme til tops i den årlige imageanalyse fra Bureaubiz og MyResearch, og derfor må en kreativ profil som Michael Paterson have gode muligheder.

Desuden finder man hos Zupa Per Lobedanz, der håndterer Zupa Direct. Han kom til Zupa fra RelationshusetGekko og har et særdeles godt navn inden for direct-verdenen.

Recommended arbejder meget med at binde de forskellige discipliner sammen, og det bør tælle i Per Lobedanz’ favør.