Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Creativity har opgjort A-listen blandt en række bureauer med fokus på produktion - og når det gælder den digitale verden, dominerer svenske bureauer

Syv bureauer er hvad det internationale medie, Creativity har fundet på internationalt plan, når det gælder at medvirke til at forme produktions-branchen gennem at få og eksekvere ideer, der lever online og mobilt og som får folk til at tale og spille længe efter kampagnen.

Det er et fint selskab at havne i, og i Danmark behøver vi ikke kigge langt efter dem. For fire af de syv er svenske.

Der er tale om Acne, B-Reel, North Kingdom og Perfect Fools.

Klas Jonsson, kreativ direktør på Acne, siger til Dagens Media, at han tror, fremgangen skyldes den kultur, der er mellem webbureauer – specielt i Stockholm.

“Alle kender alle og deler erfaringer med hinanden. Vi har et mere venligt og åbent fællesskab end man har først og fremmest inden for reklamebranchen, hvor der findes større misundelse over andres fremgang”, siger Klas Jonsson til Dagens Media.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club