Danmarks fire største teleselskaber forbereder lanceringen af et helt nyt betalingsmiddel, og i den forbindelse har man valgt et bureau til at stå for lanceringen.
De fire teleselskaber er TDC, Telia, Telenor og 3 – og bureauet er Hjaltelin Stahl.
Det er mobiltelefonen som betalingsmiddel, der skal markedsføres. Når man handler på nettet skal man indtaste sine Dankort-oplysninger – eller andre kreditkort – men med mobil-betaling kan man i stedet indtaste sit mobilnummer og en pinkode – noget som de fleste kan huske.
Men ambitionerne rækker videre end nethandel. På sigt vil man også skabe mulighed for at svinge smartphonen over betalingsterminalen.
Selskabet bag hedder 4T Mobile Payments , og det har fået Peter Bredgaard i spidsen som adm. dir.
”Efterspørgslen på mobilbetaling er stærkt stigende og med den unikke mulighed for at samle alle teleoperatørernes viden, kan vi imødekomme behovet for en brugervenlig og sikker betaling. Teleselskaberne er gået sammen for at tilbyde danskerne den bedste og sikreste mobile betalingsløsning – det budskab skal Hjaltelin Stahl hjælpe os med at få ud over rampen,” siger Peter Bredgaard.
Hjaltelin Stahl er valgt uden forudgående konkurrence, og bureauets opgave bliver at bygge produktet op fra bunden – fra navn til design og egentlig markedsføring af mobil-betalinger.
“Det er et ambitiøst projekt og en virkelig interessant opgave at skulle introducere et helt nyt betalingsmiddel til danskerne. Det er spændende at arbejde med at bygge det op fra bunden – og ja, selvfølgelig kommer det til at kræve en vis synlighed, hvis man skal overbevise danskerne om at bruge det,” siger Steffen V. Hjaltelin.
De første tiltag af den mobile betaling forventes lanceret efter sommer.