Fireball bag ny strategi for BoConcept. Nørgård Mikelsen eksekverer

Peter Engholm
25@mail.dk

I begyndelsen af året valgte BoConcept Nørgård Mikkelsen som ny bureaupartner. Men når det gælder strategien, er den placeret hos en gammel samarbejdspartner.

BoConcepts ledelse præsenterer en ny brandstrategi, som i denne måned kan opleves af kunderne ude i butikken – inkl. et nyt brandløfte We Make the Most Out of Your Space, der skal bringes til live i alle kontaktpunkter.

Bag brandstrategien står Fireball, men bag kampagnen står Nørgård Mikkelsen.

Baggrunden for den nye strategi er kontant – og det har givet comeback til et bureau. BoConcepts adm. direktør Torben Paulin forklarer:

”Vi har i for lang tid koncentreret os om forretningen og derfor glemt forbrugeren. Vi har et fantastisk koncept, som i dag bliver forhandlet i 260 butikker i mere end 60 lande. Vi har bare glemt at fortælle dem hvorfor? Hvorfor skal de købe en sofa hos os? Vi kontaktede Fireball, hvilket var meget naturligt, da de så succesfuldt havde hjulpet os i mål med den første store brandproces i 2007.”

Før den gennemgribende brandstrategi har ligget en omfattende proces ledet af Fireball, der bl.a. foretog shopperstudier i Kina, USA, Japan, Frankrig, Colombia, Tyskland og Danmark. 

Undervejs – i februar i år – blev Nørgård Mikkelsen af BoConcept valgt som bureau til global kommunikation. I maj fulgte så brandstrategien – med Fireballs bistand – der blev præsenteret for de globale franchisetagere.

Og i denne måned har strategien så udmøntet sig i en ny kampagne, der er eksekveret af Nørgård Mikkelsen.

Palle Larsen, marketingdirektør i BoConcept, siger om kampagnen:

”For os var det vigtigt, at vi rykkede ud af reklameland og ind i virkeligheden. Vi har taget udgangspunkt i vores store katalog af indretninger, som vi har skabt for kunder rundt omkring i verdens metropoler. Rigtige kunder og rigtige hjem. Det er den bedste showcase af vores spidskompetencer, som handler om, at vi ikke blot designer møbler men også hjælper vores kunder med at indrette deres hjem.”

Det førnævnte ”Hvorfor?” skal ifølge BoConcept og Fireball ikke besvares med den enkelte sofa, men snarere med indretningskompetencerne og kombinations- og tilpasningsmulighederne. ”We Make the Most out of Your Space” ønsker at sætte nye retninger for, hvordan BoConcepts brand skal opleves ikke alene i kampagner og kataloger, men også selve oplevelsen nede i butikken, hvor man bl.a. genskaber kundernes hjem som del af udstillingen.