Fitness dk er ude med ny kampagne – nyt bureau står bag

Peter Engholm
25@mail.dk

Det nystiftede bureau Geschæft er aktuel med en landsdækkende kampagne, for fitness dk, der sætter ind for at motivere medlemmerne.

Wrestleren Asbjørn Riis lancerede i sin tid vendingen ”Spis sundt, træn hårdt og tro på dig selv – yeah”. I en aktuel kampagne for fitness dk er der fokus på at træne ofte.

I 10 film (tv og net) for fitness dk gør en manisk Asbjørn Riis danskerne opmærksomme på, at de kan træne gratis resten af året – så længe de altså træner fire gange om ugen. Hver uge.

Marianne Frandsen, markedschef hos fitness dk, siger om kampagnen:

“Det var vigtigt for os at skille os ud, og det føler vi i høj grad er lykkedes. Overordnet ønsker vi at motivere folk til at melde sig ind, og til at få brugt deres medlemskab hyppigt, når først de har det.”

Kampagnen er ny, og det er bureauet også – Geschæft hedder det og er ikke kun ny i forbindelse med fitness dk kampagnen, men også som bureau i det hele taget.

Bureauet præsenteres i denne artikel, mens overvejelserne bag kampagnen præsenteres således af kreativ direktør og partner i Geschæft, Benjamin Bang,

”Et godt tilbud forklædt som udfordring går lige i kræmmersjælen og konkurrencegenet på danskere. Vi vælger center ud fra pris og beliggenhed, men er villige til at køre lidt længere for et godt tilbud. Parret med en indsigt om at vi overvurderer vores egen motivation ved tilmelding og en wrestler fra Mors, har vi en løsning, der kunne se sådan her ud”.

Geschæfts kontaktdirektør og ligeledes partner, Nicoline La Cour, supplerer:

”Vi har haft mange gode snakke med fitness dk om gængs fitnesskommunikation og om, hvordan vi kunne bevæge os fra reklamesjovt til potentielt internetsjovt og dermed differentierende. Det kræver stort mod og tillid fra kundens side og vi er meget glade for at fitness dk havde masser af begge dele.”

Parterne oplyser, at kampagnen allerede i sin første uge har nået 50 pct. af målet med hensyn til medlemstilgang, takket være bl.a. en reach online, der er væsentlig højere end andre indsatser i fitness dk’s historie.

Marianne Frandsen siger:

”Der er mange spændende ting i vente, men lige nu glæder vi os bare over, at resultaterne overgår ambitionerne. Kampagnen er et udtryk for en åben og meget ærlig dialog undervejs. Taglinen ”med dig hele vejen” er ny og bliver omdrejningspunktet fremadrettet, men ikke nødvendigvis i samme indpakning.”

Filmene er produceret af Drive Productions og instrueret af Benjamin Bang.

Tomahva’fornoe

Step ned i a center

Grrrand tour