Af Peter Engholm info@bureaubiz.dk

Det nystiftede bureau Geschæft er aktuel med en landsdækkende kampagne, for fitness dk, der sætter ind for at motivere medlemmerne.

Wrestleren Asbjørn Riis lancerede i sin tid vendingen ”Spis sundt, træn hårdt og tro på dig selv – yeah”. I en aktuel kampagne for fitness dk er der fokus på at træne ofte.

I 10 film (tv og net) for fitness dk gør en manisk Asbjørn Riis danskerne opmærksomme på, at de kan træne gratis resten af året – så længe de altså træner fire gange om ugen. Hver uge.

Marianne Frandsen, markedschef hos fitness dk, siger om kampagnen:

“Det var vigtigt for os at skille os ud, og det føler vi i høj grad er lykkedes. Overordnet ønsker vi at motivere folk til at melde sig ind, og til at få brugt deres medlemskab hyppigt, når først de har det.”

Kampagnen er ny, og det er bureauet også – Geschæft hedder det og er ikke kun ny i forbindelse med fitness dk kampagnen, men også som bureau i det hele taget.

Bureauet præsenteres i denne artikel, mens overvejelserne bag kampagnen præsenteres således af kreativ direktør og partner i Geschæft, Benjamin Bang,

”Et godt tilbud forklædt som udfordring går lige i kræmmersjælen og konkurrencegenet på danskere. Vi vælger center ud fra pris og beliggenhed, men er villige til at køre lidt længere for et godt tilbud. Parret med en indsigt om at vi overvurderer vores egen motivation ved tilmelding og en wrestler fra Mors, har vi en løsning, der kunne se sådan her ud”.

Geschæfts kontaktdirektør og ligeledes partner, Nicoline La Cour, supplerer:

”Vi har haft mange gode snakke med fitness dk om gængs fitnesskommunikation og om, hvordan vi kunne bevæge os fra reklamesjovt til potentielt internetsjovt og dermed differentierende. Det kræver stort mod og tillid fra kundens side og vi er meget glade for at fitness dk havde masser af begge dele.”

Parterne oplyser, at kampagnen allerede i sin første uge har nået 50 pct. af målet med hensyn til medlemstilgang, takket være bl.a. en reach online, der er væsentlig højere end andre indsatser i fitness dk’s historie.

Marianne Frandsen siger:

”Der er mange spændende ting i vente, men lige nu glæder vi os bare over, at resultaterne overgår ambitionerne. Kampagnen er et udtryk for en åben og meget ærlig dialog undervejs. Taglinen ”med dig hele vejen” er ny og bliver omdrejningspunktet fremadrettet, men ikke nødvendigvis i samme indpakning.”

Filmene er produceret af Drive Productions og instrueret af Benjamin Bang.

Tomahva’fornoe

Step ned i a center

Grrrand tour

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. Skriv til britta@bureaubiz.dk og få et godt tilbud. Du kan også ringe på  71 74 79 91

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • Årligt gå-hjem-møde
Køb nu

Kommentarer

  1. Så man sidder med et high end produkt, i en branche der konkurrerer højt på pris, hvor man kan gerne vil tilbyde det ekstra til dem som vil betale og så laver man en kampagne der skal fylde centrerne op med potentielle gratister – det er bare lige i øjet over for de eksisterende kunder i biksen.

  2. Rolf,
    Du ligger næsten trykket så man skulle tro, at der var menneskelig forskel mellem folk der gerne vil betale ekstra og de prisbevidste gratister..? jeg kan ikke se hvordan kvaliteten af service eller center skulle blive mindre premium pga. dem?

  3. Lige mine tanker Rolf, man kunne med fordel have givet de eksisterende kunder en smule opmærksomhed og måske begrænset faldet af medlemmer. Det store spørgsmål er jo om fitness.dk kender deres retning eller om de stadigvæk forsøger at finde deres plads i marked? Det bliver meget interessant at følge de næste par mdr.

  4. Hmm..

    Det interessante aspekt for Fitnessdk er jo – og resten af fitness-branchen – at de bruger ufatteligt mange ressourcer på at tiltrække nye medlemmer. Det er i hvert fald udgangspunktet i stort set alle kampagneudtryk “Gratis tilmelding”, “Meld dig ind gratis”, “Nye medlemmer træner gratis resten af året”, etc.

    Men det meste research i customer behavior har jo peget på én kendsgerning – at det er væsentligt dyre at tiltrække nye kunder end at fastholde eksisterende.

    Udgangspunktet kunne jo sagtens være, at fitnessdk ikke har den fornødne indsigt i hvorfor og hvornår deres medlemmer stopper. En kampagne som ovenstående giver super god mening, hvis en evaluering af de fitness-besøgende peger på, at man stopper før man er kommet ordentligt igang.

    Men nok om det, jeg glæder mig til at følge Geschæft! Det er helt sikkert.

  5. ..og så har Fitnessdk i forbindelse med deres nye hjemmeside ændret adresse fra fitness.dk til fitnessdk.dk – det er vist en total misforståelse af at man booker via nettet og derfor bør det ekstra dk være ganske overflødig!!

  6. @Thomas, blot til info: De har altid haft fitnessdk.dk som webadresse. De ejer også fitness.dk, hvor man bare bliver dirigeret om til den rigtige.