Fitness dk har i 2010 været på en længere rejse, hvad angår strategi, kædens marketingrolle og tilgang til bureauer.
Det betød for nylig et farvel til Hjaltelin, Stahl & Co, der var blevet valgt efter en bureaukonkurrence for et år siden.
I det nye set-up har Fitness dk placeret sig i centrrum og defineret sine samarbejdspartnere ud fra en netværkstankegang baseret på partnere, der er specialister på hvert sit felt – og her passede et fullservicebureau ikke ind, konstaterede salgs- og marketingdirektør Line Saletta, Fitness dk fornylig over for Bureaubiz.
Og ud fra dén tilgang valgte virksomheden i første omgang at kigge i retning af en mere freelance baseret løsning i form af enkeltpersoner eller teams. Det er i processen blevet justeret, så kæden nu har valgt at indlede et samarbejde med et bureau – uden at det dog ændrer på tilgangen om at placere sig selv i centrum.
“Vi har været ude at afdække markedet og været i dialog med forskellige teams, både på og uden for bureauer. Vi har sammen med Hanne Feldthus formuleret, hvad det er, vi vil udtrykke – og så var det et spørgsmål om, hvordan vi bedst fik det udtrykt. Og til at hjælpe os med dét har vi valgt Reklamebureauet Os og instruktøren Stefan Treschow,” siger Line Saletta.
For Reklamebureauet Os er det således blevet en begivenhedsrig periode. Bureauet kan således ikke alene præsentere en ny kunde, men også – som det fremgår af Bureaubiz i dag – en ny ledelse i bureauet. Søren Als, der hidtil har været marketingchef hos køkkenproducenten Kvik, tiltræder som adm. direktør. Han afløser stifteren af bureauet, Nicoline Olesen, der fremover vil koncentrere sig om kundekontakt, stadig som en del af ledelsen.
Hos Fitness dk uddyber Line Saletta rollen for Reklamebureauet Os:
“De bliver vores foretrukne partner, på samme måde som Magnetix er det i dag på dialog- og webløsninger. Vi bruger ikke fullservicebureauets palet fuldt ud, men fastholder netop netværkstankegangen, hvor eksempelvis Reklamebureauet Os laver projekter ad hoc.”
Væsentligst for det univers, som Reklamebureauet Os skaber sammen med Fitness dk, er at bevare en rød tråd.
“Medlemmer tilbringer mange timer om ugen i vores centre, og derfor skal der være fuldstændig overensstemmelse mellem det, vi siger, og det, de oplever i centrene. Vi skal sikre denne røde tråd, og derfor har vi været meget engageret i tilblivelsen af det nye univers, og det er også os i fitness dk, der kommer til at eksekvere det i dagligdagen,” siger Line Saletta.