Fitness dk vælger nyt bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Fitness-kæden dropper en løsere netværks-struktur til fordel for et fast samarbejde med et af Danmarks største og kendteste bureauer.

En af landets største fitness-kæder, fitness dk, har valgt en ny bureaupartner – med et klart formål for øje:

“Vi har i dag et super godt udgangspunkt med et stærkt brand, men vi ønsker at tilføje vores kommunikation ekstra vitalitet – derfor har vi valgt Wibroe, Duckert & Partners og PeopleGroup til at tage vores kommunikationsplatform til et nyt niveau,” siger Tom Petersen, salgs- og marketingdirektør i fitness dk.

Han er selv kommet til kæden efter sommerferien i forbindelse med, at den hidtidige salgs- og marketingdirektør, Line Saletta, i foråret blev adm. dir.

Fitness dk’s goddag til Partners og PeopleGroup medfører i sig selv ikke et farvel til et andet bureau, for man har på det seneste været uden fast bureau-partner. I 2010 valgte en ny ledelse i fitness dk at stoppe samarbejdet med Hjaltelin, Stahl & Co som følge af en ny strategi, og de blev afløst af en netværkstankegang – med Reklamebureauet Os som partner. Men ud over at være et løsere samarbejde gik Os ydermere konkurs for et par måneder siden. 

For Partners er fitness dk en ny udfordring, men man kender vejen til kunden, bogstaveligt talt – for Partners blev i begyndelsen af sidste måned præsenteret som FC Københavns nye bureau. Både fodboldklubben og fitness-kæden hører under Parken Sport & Entertainment, og har administrativt hjemmebane samme sted – nemlig i Parken på Østerbro i København. 

Sideløbende med den nye kommunikationsplatform arbejdes der hos fitness dk med at styrke kvalitetsdimensionen. Dette sker gennem udvikling af nye træningskoncepter og holdtyper, tillægsydelser som slank og personlig træning, løbende uddannelse af de mange medarbejdere – samt en fornyelse af maskinerne i mange af de 40 centre.

“Sundhed og velvære er en megatrend, og vi ønsker at styrke vores position på markedet, så vores nuværende medlemmer bekræftes yderligere i, at de har truffet det rette valg – og potentielle medlemmer synes, at vi er et godt bud, når de skal vælge fitnesscenter. Der skal kommunikationen naturligt løfte noget af vejen – men det er i oplevelsen, at vi beviser vores kvalitet. Her forventer vi os meget af vores nye bureaupartner, der indtil nu har vist rigtig god forståelse for vores muligheder og udfordringer på den front,” siger Tom Petersen.

Hos Partners og PeopleGroup er det en glad direktør, der byder den nye kunde velkommen.

At få lov til at arbejde med et stærkt brand som fitness dk er fantastisk – og vi glæder os rigtig meget til samarbejdet,” siger Bjarne Spellerberg Orfelt, adm. direktør i Partners og PeopleGroup.