Fitness World: Ny marketingdirektør på jagt efter nyt bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Fitness Worlds nye marketingdirektør startede i juni og har allerede holdt møder med 7 bureauer.

Fitness World ansatte i juni en marketingdirektør, og en af hans første gerninger blev at indlede jagten på et leadbureau.

Den nye marketingdirektør er Philip Philipson. Han kommer fra et tilsvarende job hos Boxer TV. Før det var han nordisk marketingchef hos Coca-Cola.

Jobbet er nyoprettet idet Philip Philipson som marketingdirektør bliver en del af direktionen. De seneste to år har digital marketingchef Allan Kleiner haft marketingansvaret og før det var Søren Mohr marketingchef i fire år.

Fitness World’s nye marketingdirektør har allerede haft møde med 7 bureauer, men har endnu ikke taget stilling til, hvor mange bureauer, man vil samarbejde med.

”Vi er i gang med at finde et lead bureau. Hvis de favner de behov vi har, nøjes vi med eet bureau – hvis ikke skal vi ud at finde flere.”

I 2012 valgte kæden Umwelt, Magnetix og Mediacom. Før dem samarbejdede man i en årrække med Inkoqnito samt Syntese Media.

I slutningen af 2014 skiftede Fitness World mediabureau til Blackwood Seven, og dem samarbejder man stadig med.

Fitness World har i alt 155 centre fordelt i hele landet.