Fitness World vælger to bureauer mere

Peter Engholm
25@mail.dk

I sidste måned valgte Danmarks største fitness-kæde Umwelt som nyt reklamebureau. Nu binder kæden så en sløjfe med valget af yderligere to bureauer – og bureautyper.

Fitness World har på det seneste svinget pennen og underskrevet aftaler med bureauer. Kæden med over 300.000 medlemmer afsluttede i sidste måned en bureaukonkurrence, som Umwelt vandt.

Nu følger så et nyt mediabureau og et ditto dialogbureau.

”Når vi er blevet så store, er det ekstraordinært vigtigt, at markedsføringen er professionel hele vejen rundt. Det skal være en velsmurt maskine, og vi skal kunne udnytte alle de muligheder, der ligger foran os. Derfor har vi Mediacom som nyt mediabureau, og Magnetix som nyt dialogbureau,” siger Søren H. Mohr, der er marketingchef i Fitness World.

Mediacom er ”det mindst nye” bureau, idet Fitness World har haft en midlertidig konstellation med bureauet igennem længere tid, men det er nu blevet til en egentlig aftale og et valg som fast samarbejdspartner.

”Vi er ude i nationale og lokale medier, og Mediacom er stærke på begge felter – og i doseringen af dem. Den 5. november åbner vi center nr. 100, og når vi er ude så mange steder, har vi et seriøst behov for en partner, der skal holde styr på alle de lokale kanaler,” siger Søren H. Mohr.

Om valget af Magnetix som nyt dialogbureau hos Fitness World siger Anders Kristensen, der er senior marketingkonsulent:

”Med både Sørens og min fortid hos TDC har det været helt naturligt for os at fokusere på loyalitet – ikke blot akkvisition, men også eksempelvis et velkomstprogram og et fastholdelsesprogram.”

Hvad angår det digitale, så har det kørt på projektbasis, i forhold til udvikling af bl.a. apps (med bistand fra Shape) og web. Her ser Fitness World de nye faste bureauer komme mere indover, bl.a. har Mediacom hjulpet med at optimere onlinekampagnerne, der støtter kæden i den overordnede strategi, Umwelt har for nylig købt det digitale bureau Fonqi, og hele Magnetix’ dialogprogram tager afsæt i det digitale.