Fitnesskæde vælger sit første mediabureau

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Loop Fitness har for første gang hyret et mediabureau, hvis hovedopgave bliver at gøre kæden attraktiv for kommende franchisetagere.

Aarhus-bureauet Hilmar & Høgsberg kommer fremover til at varetage mediehåndteringen for fitnesskæden Loop Fitness.

Med en kombination af TV, print, content og digital skal Hilmar & Høgsberg hjælpe Loop med at skaffe nye franchisetagere ved at fortælle ’den gode historie’ både nationalt og lokalt.

”Vi har aldrig før lagt al vores mediehåndtering over til et mediabureau, men vi har valgt Hilmar & Høgsberg, fordi vi kan mærke, at vi bliver holdt godt i hånden, så vi hele tiden ved, hvad der sker og hvorfor,” siger Lotte Winther Kappel, der er marketing manager hos Loop.

Loop er med sine p.t. 58 centre i Danmark landets næststørste fitnesskæde et stykke efter Fitness Worlds 150+ og i skarp konkurrence med Fitness dk, der ifølge Idrættens Analyseinstitut dog tager andenpladsen, når der måles på medlemstal.

Loops centre ligger typisk i de lidt mindre byer og tager udgangspunkt i cirkeltræning under overskriften ”24 minutter, 16 maskiner, hele kroppen, ingen dikkedarer”.

På bureausiden samarbejder Loop foruden Hilmar & Høgsberg med M2Film.