Flagship-store skal brande Grundfos

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Ny forretning i Shanghai skal brande den danske pumpegigant og give B2B-kunder en god oplevelse med hjem.

Grundfos’ nye flagskibsbutik, China Concept Store, i Shanghai skal både brande pumpegiganten og få en dialog i gang mellem Grundfos og deres kunder.

”Vi skal bruge det her til at brande os endnu mere på de energivenlige produkter, vi laver. Her kan vores B2B-kunder komme ind og røre ved tingene og se, hvordan de fungerer i praksis. Det giver os en rigtig god mulighed for at komme i dialog med vores slutbrugere og høst nogle værdifulde erfaringer, der kan omsættes til endnu bedre produkter”, siger CEO for Grundfos China, Humphrey Lau til Børsen.

Den nye  forretning, der er indrettet på 1350 kvadratmeter i en tidligere fabriksbygning i det nordlige Shanghai skal ikke kun vise produkter frem.

Forretningen skal også fortælle Grundfos’ værdier og historie ved at tale både til hjertet og hjernen, siger den kinesiske CEO og han håber, at kunderne får en god oplevelse med, når de går ud af butikken.

Flagskibs-butikken er indrettet typisk skandinavisk med loft til kip, kridhvide vægge og med møbler og træværk er holdt i lyse farver (Børsen, p. 10-11).