Bureaubiz beskrev i det tidligere forår, hvordan Novo Nordisk havde været igennem en flere måneder lang proces, der skulle sikre de forskellige brands i koncernen rammeaftaler med en række reklamebureauer.
Rammeaftalerne er sat til at vare to år og omfatter både danske og udenlandske bureauer, der får betegnelsen “Preferred Supplier”.
Og et af bureauerne, der er kommet på Novo Nordisks liste, er Klausen + Partners. Det fremgår af en pressemeddelelse fra bureauet, men ellers er der udtalt tavshed om bureaunavnene.
Hos Novo Nordisk understreger Mikkel Lykke Larsen, negotiator i Corporate Sourcing, over for Bureaubiz, at man har en intern politik om ikke at melde leverandørlister ud offentligt.
Der er således ikke megen hjælp at hente, men så vidt Bureaubiz erfarer, tæller listen også bureauer som Mensch og Unplugged.
Hos Klausen + Partners siger adm. direktør Hans-Henrik Søndersted-Olsen om valget som “Preferred Supplier”:
“Jeg er da stolt! For Klausen + Partners er det en superspændende at arbejde globalt med en kunde af dét format. Det er tredje gang, vi bliver valgt, og denne gang var det et hårdere udskilningsløb end de andre gange. Vi er jo allerede i gang med opgaverne, så aftalen er en stadfæstelse af det gode forhold.”
Valget af Klausen + Partners igen-igen skal ses i lyset af, at Novo Nordisk – ifølge Mikkel Lykke Larsen – sigter mod “et varigt, mere partnerbaseret samarbejde med den toårige horisont”.
Formålet med Novo Nordisks bureauliste er at strømline sine globale marketingprocesser, og koncernen sigter mod at købe hovedparten af eksterne konsulentbidrag gennem foretrukne partnere.
Aftalen med Klausen + Partners bliver således tilgængelig for alle stakeholders i Novo Nordisk via det interne bureau-site, som koncernen stiller til rådighed for sin globale marketingorganisation.
Klausen + Partners har tidligere med Novo Nordisk vundet den danske Direct Marketing Pris – og en Echo Award, sølv – for et globalt kommunikationsforløb for et af koncernens produkter til diabetespatienter.