Af Peter Engholm 25@mail.dk

En konkurrence med tre bureauer blev Responsive valgt til at skabe dialog til både potentielle danske kongres-værter og internationale beslutningstagere.

“Der er 1.000 og atter 1.000 videnskabelige kongresser hvert år – og de roterer. Vi vil i kontakt med danske universiteter, hospitaler, forsknings- og andre vidensmiljøer for at få flere af disse kongresser til Danmark – og København”, siger Steen Jakobsen, der er kongreschef hos Wonderful Copenhagen.

Region Hovedstadens officielle kongres- og turismeorganisation har netop været ude med et udbud, der henvendte sig til DM-bureauer. Således ikke blot relations- men også kongres-skabende.

“Det er et nichesegment, så vi fik henvendelse fra fire bureauer, hvoraf tre blev prækvalificeret. Det var dygtige og store bureauer, der fremlagde cases, erfaringer og referencer. Og i dette felt valgte vi Responsive,” siger Steen Jakobsen.

Opgaven bliver to-delt; dels at finde og få en dialog med danske læger og videnskabsfolk – og få dem til at påtage sig et værtsskab for en kongres, dels at påvirke de internationale beslutningstagere, så jorden er gødet, når en kongres-vært in spe byder ind med København.

“Projektet er foreløbig sat til at vare året ud. Det skyldes ikke en kort planlægnings-horisont fra vores side – tværtimod, de kongresser, vi arbejder med nu, finder sted i 2012-2014 – men fordi det er finansieret af EU-midler, der bundet op på skrappe udbudsbetingelser. Senere må vi se, om vi også fremover kan benytte vores nye bureau. At få kongresser til København – herunder de videnskabelige – er en løbende proces,” siger Steen Jakobsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club