Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet har specialiseret sig i food og foodservice - og åbnet et webbureau i slutningen af året.

Det kan se flot ud med en voksende bruttoavance, men hvis den ikke forplanter sig til bundlinjen, så er den ikke interessant.

Således lyder tilgangen hos Opening i Vejle, der som bureau har specialiseret sig i food og foodservice, så man i dag bl.a. arbejder med Rynkeby foodservice, Daloon, Lantmännen Unibake foodservice, Danpo og Tulip foodservice.

Konkret folder det sig ud i tallene således, at bureauet i 2014 gik godt 10 pct. tilbage på bruttoavance. Men samtidig skar man forretningen til i forrige regnskabsår, og det er slået igennem på omkostningerne, således at der er markant fremgang på bundlinjen. Overskuddet blev over 2 mio. kr. og det er lig med en overskudsgrad på 19,4, hvilket er i den absolut gode ende af bureaubranchen.

“Det er ikke fordi, vi ikke vil vokse – og vi har da også vækstplaner. Men det skal være en vækst, som vi kan tjene penge på. Vi har nu øget overskuddet to år i træk, så vi har etableret et velfungerende fundament,” siger adm. dir. Stephan Pors Knudsen.

Han tror på vækst i indeværende år – bl.a. fordi bureauet i slutningen af året etablerede web-bureauet Biscuit, hvor der nu sidder tre medarbejdere, der har travlt.

’Vi har i det forgangene år oplevet en kraftig vækst i vores digitale forretning, hvor vi sammen med vores kunder er lykkes med flere spændende løsninger, der har givet øget konkurrencekraft for vores kunder. Væksten i vores digitale forretning fortsætter i det kommende år – det kan vi allerede se nu kun små to måneder inde i det nye. Så alt i alt tegner også 2015 til at blive et godt år,” siger Stephan Pors Knudsen.

Nøgletal for Opening

  • Bruttoavance 10,5 mio. kr. -11,8 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 875.000 kr. +2,9 pct.
  • Lønandel 55,5 (63,4)
  • Resultat af primær drift +2,038 mio. kr. +38,4 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club