Flot regnskab til Magnetix trods fusion

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Til trods for en fusion midtvejs på året, holdt Magnetix fast i omsætningen sidste år. Der forventes en markant stigning, når fusionen slår igennem i regnskabet.

Selvom en fusion tærer på både tidsmæssige og økonomiske ressourcer, kommer Magnetix ud med et regnskab for 2016, der holder niveauet fra året før.

Halvvejs inde i 2016, fusionerede Magnetix med Isobar, der er en del af Dentsu Aegis Networks. Men til trods for, at en fusion tærer på både tidsmæssige og økonomiske ressourcer, kommer Magnetix ud med et regnskab for 2016, der holder niveauet fra 2015.

Martin Bochineck, der er nordisk CEO, siger om det danske regnskab:

”For Danmarks vedkommende og dermed Magnetix er vi meget tilfredse med 2016, da vi formåede at holde vores performance samtidig med, at vi investerede mange ressourcer i vores nye set-up. Vi kom ud af året med 4 mio. kr. større bruttoavance og et resultat på 22 mio. kr.  efter skat. Det er stort set samme performance som i 2016”.

I år vil fusionen slå helt igennem i det nye regnskab og Martin Bochineck forventer en samlet bruttoavance på omkring det dobbelte af 2016-tallene:

”For 2017 forventer vi vækst i takt med, at vi høster frugterne af sammenlægningen med Isobar – og vi regner med en bruttoavance i størrelsen 220-240 mio. kroner på nordisk niveau . Vi er tilstede i alle fire markeder med nogle meget stærke teams og vi oplever et fantastisk parløb med Dentsu Aegis på både danske og internationale kunder”.

Magnetix’ fem forretningsben er strategy, experience design, campaigns, marketing automation og platforms. Alle områder udvikler sig positivt, fortæller Martin Bochineck

Regnskabstal 2016
Nettoomsætning: 144.876 mio. kr. (145.651)
Bruttoavance: 121.504 mio. kr, +3,8%
Bruttoavance pr. medarbejder: 1,2 mio kr., +1,2%
Lønandel: 53,5 (50,8)
Resultat primær drift: 28,4 mio. kr., -0,03%
Årets resultat: 22 mio. kr. (0,5%)