Flügger gået i gang med bureaukonkurrence

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Selskabet har succes uden for Danmarks grænser og ønsker derfor en mere nordisk tilgang til brandets kommunikationsplatform.

Den danske børsnoterede malevare-koncern, Flügger, er gået i gang med en bureaukonkurrence. Det erfarer Bureaubiz – det er dog ikke lykkedes at få kontakt til Flüggers øverste marketing-ansvarlige, Laila Skipper Nordby for at få kommentarer.

For 2 1/2 år siden outsourcede Flügger sin reklameafdeling til Adpeople, men ifølge Bureaubiz’ oplysninger, så gælder konkurrencen selve brandet.

Flügger vokser uden for Danmarks grænser og er blevet store i særdeleshed i Sverige. Derfor ønskes angiveligt en mere nordisk tilgang til brandets kommunikations-platform.

Konkurrencen har deltagelse af 3-5 bureauer, men fordelingen på danske og nordiske bureauer kendes ikke, og det er heller ikke oplyst, om Adpeople, er med i konkurrencen.

Bureauet stod bag lanceringen af en kundeklub for ca. 1 år siden – en satsning, der af Flügger selv er blevet karakteriseret som betydelig.

Siden har man indledt et samarbejde med Magnetix om digital udvikling – herunder udvikling og vedligeholdelse af kundeklubben.

Alle disse aktiviteter stod Kasper Søvsø i spidsen for, men han valgte sidste sommer at skifte til et nyt job hos Telenor. I stedet blev Tania De Sanctis udpeget som e-commerce Manager, og Ann Schrøder blev ansat som Group Brand Manager.