I starten af året valgte den relativt nye marketingchef hos Niels Brock Eiffel som nyt bureau.
Dengang blev det meldt ud, at den første kampagne skulle være klar i foråret og havde til formål at udfolde brandet samt skabe et mere konkret og engagerende billede af skolens uddannelsestilbud.
Nu er første del af kampagnen klar i form af en brandfilm kombineret med railboard annoncering i hovedstadsområdet.
Det er en række på tolv tidligere eller nuværende elever, der er i front for kampagnen.
Det er bl.a. fodboldspiller Thomas Delaney, Trygs CEO Morten Hübbe, de to influencere Marie Vagn-Hansen og Emilie Britting samt iværksætterne Jannick Christensen, COO i Washa, Anja Lytzen stifter af Lirum Larum Leg og Nicklas Kany fra Mentor Danmark.
Niels Brock som aktivt tilvalg
Indsigten for kampagnen var ifølge en Epinion-undersøgelse, at for de unge er Niels Brock i højere grad et aktivt tilvalg sammenlignet med de almene gymnasier.
For dem er Niels Brock er et middel til at nå et større mål.
”Den nye brandposition er skabt i spændingsfeltet mellem det, som driver folk i deres uddannelsesvalg, de Niels Brock’ske værdier og den ambitiøse skabertrang, der kendetegner erhvervslivet og vores tidsånd generelt. Det har vi samlet i et nyt stærkt løfte,” siger Tobias Høgsberg, adm. direktør og partner hos Eiffel.
Kampagnen lanceres under løftet ’For os, der handler’ og er et møde mellem tradition og fornyelse – kerneværdier for Niels Brock – siger kreativ direktør og partner i Eiffel, Janus Hansen:
”Brugen af ordet handler er selvfølgelig meget bevidst. Det dækker over det merkantile, som er omdrejningspunktet i alt, hvad Niels Brock laver, og samtidig er det en beskrivelse af det fremaddrevne, moderne og handlende mindset, som kendetegner Niels Brock-elever.”
Film credits:
Strategi, idé & koncept: Eiffel
Producer: Lene Meyer
Fotograf & instruktør: Mike Nybroe