Af Peter Engholm 25@mail.dk

Energiselskabet NRGi lægger navn til AGFs hjemmebane, men også klubbens fans leverer energi – og derfor lancerer sponsoren nu et bureauskabt fankoncept.

Hjemmebanen for fodboldklubben AGF har seks år heddet NRGi Park, og energiselskabet NRGi har netop gentegnet sit navnesponsorat. Nu udvides sponsoratet til også at involvere de mange tusinde ‘GF-fans’.

“NRGi for fa´n” er navnet på konceptet, der lanceres i dag.

Koblingen mellem sponsor og fans kan nogle gange være svær at finde eller virke søgt – men lad os prøve denne her fra en netop udsendt pressemeddelelse: Én ting har alle AGF-fans tilfælles – de lægger enorm stor energi i deres støtte til byens hold. Netop energien har de tilfælles med NRGi. Og nu sammenkobles energierne,

“AGF’s fans er en unik del af Aarhus og Østjylland, og med vores nye fankoncept vil vi gerne gøre en aktiv indsats for at involvere dem yderligere både under kampen og ikke mindst før og efter kampene. Vi vil gerne bruge de mange fans store energi og passion for AGF til at gøre det til en endnu bedre oplevelse at komme i NRGi Park”, siger Christian Bogh, kommunikationschef i NRGi.

NRGi for fa´n er et bureauskabt koncept – Envision og Nörd står bag – og det lever primært livet online på Facebook og på smartphones, men vil også være en del af den fysiske oplevelse ved AGF’s hjemmekampe. Konceptet er bygget op omkring en lang række aktiviteter som konkurrencer og events, der inddrager både AGF’s spillere og fans.

Tidligere på året offentliggjorde Betsafe en aftale direkte med en fanklub, FCK Fan Klub, mens konceptet i Aarhus er udviklet i tæt samarbejde med AGF og vil spille sammen med klubbens øvrige tiltag for fans.

“Med NRGi for fa’n får vi endnu bedre mulighed for at knytte vores dedikerede fans sammen med AGF. Og konceptet giver os også mulighed for at udnytte de mange synergier, vi har i vores sponsorsamarbejde med NRGi”, siger Jørn Klinge, kommerciel direktør, AGF Fodbold.

Med det nye koncept, der kan ses her, har AGF syet mere til sit sponsor-kludetæppe. Man mangler en hovedsponsor, der fra begyndelsen vil se langsigtet på samarbejde. I mellemtiden har klubben fået YouSee på trøjen det kommende år, byggemarkedskæden Optimera har også meldt sin ankomst – også på spillertrøjerne, på ryggen – og den hidtidige trøjesponsor, Krifa, er stadig tilknyttet klubben i form af et tribunesponsorat.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club