Fodboldstjerne skal få unge kvinder til at spise fuldkorn

peng

En smuk ung kvinde virkede over for mænd. Nu skal en fodboldstjerne helst virke over for unge kvinder.

Kampagnen ”Vil du have det hele med?” tager tråden op, hvor ungdomskampagnen ”Få det hele med” slap. Samme mål – at få flere unge til at spise mere fuldkorn – og samme bureau – Zupa Recommended – men denne gang rettet mod unge kvinder, for de spiser mindre fuldkorn end gennemsnittet og langt mindre end den anbefalede mængde.

”I forårets kampagne, der var rettet mod de unge mænd, der får for lidt … fuldkorn, brugte vi en ung smuk pige i en kornmark (se nederst, red.). Kampagnen øgede kendskabet markant med det samme og gav masser af buzz, så nu har vi arbejdet på at finde en lignende løsning rettet mod unge kvinder. Udfordringen har været at finde den perfekte balance imellem antydningens kunst og det direkte i en løsning, der stadig pirrer nysgerrigheden og spiller på det lækre,” siger Rikke Iben Neess, kampagneleder i Fuldkornspartnerskabet, der eret samarbejde mellem Fødevarestyrelsen, sundhedsorganisationer og fødevarevirksomheder.

I Fuldkornspartnerskabet er man glad for kampagnens unge eyecatcher i skikkelse af den tidligere FCK-anfører og nuværende spiller for PSV Eindhoven, Mathias ”Zanka” Jørgensen.

“Med november-kampagnen håber vi at fange de unge kvinders opmærksomhed og motivere dem til at spise mere fuldkorn fremover. Vi er derfor virkelig glade for, at Mathias ”Zanka” Jørgensen vil stille op som model for kampagnen. Når man er ung, ønsker man ikke at gå glip af noget, og det tema tager kampagnen udgangspunkt i. For fuldkorn handler om at få det hele med – også kimen og skaldelene, hvor de fleste vitaminer og mineraler sidder”, siger Rikke Iben Neess.

Kampagnen markedsføres bl.a. via blogs og redaktionelt samarbejde med udvalgte magasiner – samt plakater, go-cards og annoncer, der alle har en QR-kode, der samler al aktivitet på Fuldkornpartnerskabets Facebook-side.