UncleGrey stod frem til mandag aften for halvdelen af de foreløbig 10 danske shortlister – og nu står de så for den foreløbig eneste danske løve.
Mandag aften blev de nemlig belønnet med en bronze for Waoo inden for Direct. Bronzen er givet for Best Use of Data.
Palle Bo fra Radioguru har interviewet Lars Samuelsen fra UncleGrey om kampagnen. Hør det her
Men er man glade hos Uncle Grey, så er man helt sikkert endnu gladere på den anden side af Sundet. Svenske Ingo kan nemlig prale med at have lavet verdens bedste Direct-kampagne.
Det er den, hvor man har skabt et telefonnummer, hvor folk ude i verden kan ringe til Sverige og få fat i en tilfældig svensker, som har meldt sig som ambassadør. Men de pågældende har ikke fået nogen form for træning eller instruktioner, og derfor får folk et ufiltreret syn på livet i Sverige.
Den kampagne blev belønnet med Grand Prix i Direct.
Ideen ligger i forlængelse af en fire år gammel kampagne, hvor man åbnede det officielle Twitter hashtag @Sweden til fri afbenyttelse.
Den kører stadig og gav i 2012 Grand Prix i –cyber til Volontaire.
Også radio blev uddelt mandag aften. Her gik Grand Prix’en til Ogilvy & Mather Johannesburg i Sydafrika for tre spot for Kentucky Fried Chicken. Palle Bo fra Radioguru har interviewet juryformanden Tom Eymundson. Hør det her