Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Med hjælp fra bureauet PONG, vil den tre år gamle tyggegummiproducent, udbrede kendskabet til vegansk tyggegummi uden plastik. Med et lille budget forsøger man at provokere sig frem.

Den tre år gamle tyggegummiproducent True Gum har igangsat en kampagne, der skal udbrede kendskabet til det veganske tyggegummi, som ikke indeholder plastik.

Det er bureauet PONG, der har udviklet kampagnen, og da budgettet ikke er så stort, så man har valgt at forsøge at få ørenlyd med en række “provokerende og eftertænksomme udsagn.”

“Vores markedsføringsbudget kan ikke måle sig med vores konkurrenter. Derfor har vi forsøgt at skabe en kampagne, der skiller sig ud og forhåbentligt får danskerne til at tænke over, hvad de putter i munden,” siger CMO i True Gum Peter Juul Regnersgaard.

Målgruppen er personer med et urbant og bæredygtigt mindset. Hos True Gum siger man, at man har allerede rigtigt godt fat i københavnerne, så man håber med denne kampagne at komme ud over Københavns grænser.
 
Indsigten er meget rent på produktet: Her får du et plastikfrit tyggegummi som du kan tygge med god samvittighed.
Kampagnen udkommer med printannoncer i Politiken, Eurowoman og Alt for Damerne,  og med outdoor reklamer på stilladser, med Urban Wild plakatter og på Den Grønne Gavn. Desuden kommer den til at køre på Facebook, Instagram og LinkedIn.

Bureauet bag kampagnen, glæder sig til at ruske op i en konservativ tyggegummi-branche.

“Vi er stolte af, at et brand som True Gum har lagt deres første store kampagne i vores hænder. Og vi håber, at den kan hjælpe med til, at flere danskere får øjnene op for, at der findes et danskproduceret og plastikfrit alternativ,” siger Mikkel Elung, kreativ direktør hos Pong.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club