Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Den nye prispolitik kritiseres for at være uigennemsigtig. Også Republica blander sig i debatten om Føtex’ strategi.

Lidl, der er en af de discountkæder, som Føtex med sit nye priskoncept, Prismatch, vil konkurrere med, siger i dag i Jyllands-Posten, at  konceptet ikke vil ændre danskernes indkøbsvaner.

Lidls adm.dir. Finn Tang mener, at konceptet er for uigennemskueligt og forstår ikke, hvorfor Føtex ikke ’sænker prisen permanent, når den nu er for høj’.

Også på bureaubiz var der flere kommentarer om, at Føtex’  nye priskoncept er for kompliceret.

Én kommentar linkede desuden til en blog fra reklamebureauet Republica, der bl.a. har Coop som kunde.

Blogindlægget beskæftiger sig med Føtex’  nye prisstrategi og henviser til en amerikansk undersøgelse, der viser at den bedste strategi overfor prisbevidste forbrugere og ugennemsigtige priser, er en prisstrategi, der er personaliseret og baseret på relevans, mens ‘prismatch på udvalgte varer’ kun ligger som den sjette bedste strategi ud af syv.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club