Sundhedsstyrelsen, Novo Nordisk, Max Burger, Imbox, LTP Group, Destination Nordvestkysten, Eurelectric, og en kunde fra pharma-industrien.
Det er en bred palette af nye kunder, som Wavemaker har sagt velkommen til i første kvartal af 2021.
”Vi er kommet historisk godt fra start i 2021 efter et år med fokus på produktudrulninger og opkvalificering af medarbejderne,” siger CEO i Wavemaker, Kristian Bæk-Mikkelsen.
Han fortæller, at man det sidste år har fokuseret meget på intern udvikling i forhold til at opkvalificere medarbejderne i strategisk og indsigtsdrevet rådgivning.
”Dermed er vi blevet bedre til at fokusere på det som rent faktisk skaber vækst og udvikling for vores kunder, frem får blot at levere medieplaner. Det gør vores arbejde både sjovere og mere værdifuldt”, siger Kristian Bæk-Mikkelsen.
Dermed leverer Wavemaker bredere end et traditionelt mediebureau, hvor man fokuserer på vækst fremfor klassiske medie KPI’er, lyder det fra Kristian Bæk-Mikkelsen. Og han tilføjer:
”Det er en rejse som vi har været i gang med længe, men som for alvor tog fart i starten af 2020, med lanceringen af vores nye planning system, Provocative Planning, som blandt andet ved hjælp af machine learning udarbejder effektoptimerede medieanbefalinger på baggrund af økonometriske modeller og en række andre inputs, selv for mikrosegmenter. Derudover har vi udrullet Unlock, som er vores digital maturity audits, der systematisk evaluerer vores kunders digitale tilstedeværelse og sætter spotlight på de umiddelbare udviklingspotentialer, som skaber den største værdi. Det er enkelt, men meget grundigt og meget effektivt, siger Kristian Bæk-Mikkelsen.
Wavemaker er en del af GroupM og har 120 medarbejdere fordelt i København (100) og Aarhus (20).