Folk hænger med hovedet i kampagne fra erhvervsakademierne

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Advice, The Woerks og Klassefestens instruktør står bag mockumentary i det hidtil største kampagnesamarbejde i erhvervsakademi-sektoren.

I dag lancerer landets ni erhvervsakademier en national kampagne, der skal gøre erhvervsakademierne mere kendte. Metoden er en mockumentary-film, der med et glimt i øjet fortæller om den nødvendige balance mellem teori og praksis.

”I hele verden hænger folk med hovedet. Både på studier og på jobbet. Det er et stigende problem, der koster virksomheder og samfund milliarder i tabt viden og ineffektivitet …”

Sådan lyder indledningen filmen – i et kampagnesamarbejde, der er det største i erhvervsakademi-sektoren nogensinde og skal skabe et større kendskab til erhvervsakademierne både over for unge studerende, erhvervsaktive voksne og virksomheder.

Budskabet i filmen er, at man på erhvervsakademierne kan få en videregående uddannelse med den rette balance mellem teori og praksis, der både efterspørges i erhvervslivet og af mange unge, når de søger uddannelse.

Filmen varer 1:44 minutter og eksponeres på sociale medier over hele landet i oktober og november. Målet er, at filmen skal ses af mindst 100.000.

Filmen er lavet af Advice i samarbejde med produktionsselskabet The Woerks med instruktøren Niels Nørløv Hansen, der bl.a. er kendt fra filmen Klassefesten (2011) og en række større danske tv-serier. Filmen er bl.a. optaget i uddannelsesmiljøerne på CphBusiness i København og Erhvervsakademiet Lillebælt i Odense.

Se filmen på beal.nu – der står for Balanceret ErhvervsAkademisk Læring – eller her: