Folket har talt: Her er de 5 finalefilm i TV 2’s reklamekrig

Peter Engholm
25@mail.dk

Foreløbig har 13.000 brugere stemt i TV 2’s publikumspris Adwars, og 139 film fra 45 bureauer er skåret ned til et finalefelt på 5. Se filmene, annoncørerne og bureauerne her.

TV 2’s reklamepris for folket, Adwars, er blevet vel modtaget i målgruppen, og en ny vinder er på vej. For i prisens andet år er hele finalefeltet – både bureauer og annoncører – skiftet ud i forhold til premiereåret.

”Sidste år deltog godt 5.000 unikke brugere i Adwars-afstemningen, og i år er interessen er øget betydeligt, idet 13.000 unikke brugere indtil videre har deltaget – og næsten halvdelen har været inde på Adwars-sitet flere gange,” siger Jacob Fischer, der er chef for TV 2 Kommercielle Partnerskaber.

På Bureaubiz har man de seneste uger kunnet følge med i afstemningen, og de seneste dage var der stor aktivitet op til indsnævringen af shortlisten – med flere udskiftninger til følge.

”Engagementet blandt brugerne har været stor. Der blev i snit brugt næsten 3½ minut pr. besøg, og 78 pct. af alle påbegyndte film blev set til ende, og det er en høj andel,” siger Jacob Fischer.

139 film var indsendt, og de 5 film, som brugerne gav den bedste bedømmelse, er

  • Do It For Mom – Spies og Robert/Boisen & Like-minded
  • Fucker med grundvandet – Elretur og Sunrise
  • Fægtning – OK og Agency Spring
  • Gamle lortespand – Call me og Jangaard Mark
  • SkyggeHygge – Kræftens Bekæmpelse og Hjaltelin Stahl

Se de fem nederst i artiklen.

I alt 45 bureauer havde sendt ind til årets Adwars, mens ingen af sidste års 4 finalist-bureauer (og 5 annoncører) opnåede tilstrækkeligt af publikums gunst og dermed nominering.

Dette års shortliste præsenteres i en særlig reklameblok – altså ét stk. gratis visning til hver film – i forbindelse med Zulu Awards den 7. april.

Indtil da – nærmere bestemt dagen før – kan seerne stemme på deres favoritreklame blandt de fem, og den indbyrdes placering på Top5 vil fortsat kunne følges på Bureaubiz et stykke tættere på afgørelsen.

Vinderen af Adwars 2016 bliver belønnet med en kampagne til en værdi af 750.000 kr. på TV 2’s platforme.

TV 2 Adwars 2016 – shortliste

Do It For Mom – Spies og Robert/Boisen & Like-minded

Fucker med grundvandet – Elretur og Sunrise

Fægtning – OK og Agency Spring

https://www.youtube.com/watch?v=ALcmnUPBTrA

Gamle lortespand – Call me og Jangaard Mark

SkyggeHygge– Kræftens Bekæmpelse og Hjaltelin Stahl