Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Søgeords-giganten har nu taget et traditionelt medie i brug i sin egen markedsføring.

Søgeord er blevet et gigantisk marked, og ikke mindst Google har nydt godt af det og ført an i opbygningen af denne helt nye markedsføringsdisciplin.

Men selvom man hedder Google, behøver traditionelle markedsførings-kanaler ikke at være for gammeldags til at bruge.

I hvert fald har Google nu selv for første gang nogen sinde taget tv-reklamer i anvendelse. Det sker som led i markedsføringen af firmaets nye web browser, Chrome, og foregår på tv-stationer og netværk, der tillader Google at sælge noget af deres lager.

Tv-reklamer er for mange annoncører lig med en større indsats. For Google ses det dog som “et lille eksperiment”, der ikke indebærer store omkostninger.

Google annoncerede sin entre på browser-markedet sidste efterår, men Chrome har ikke opnået mere end 1,42 pct. af markedet, mens Apple’s Safari har 8,21, Mozilla’s firefox 22,48 og Microsoft’s Explorer 66,1 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club