Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Liberaliseringen på spilmarkedet øgede forventningen om store sponsorkontrakter. Men de lader vente på sig. Det er for dyrt lyder det bl.a.

Forventningerne til at spilleselskaberne ville indgå store sponsoraftale efter liberaliseringen, var store. Men her tre år efter, har kun få indgået sponsoraftaler.

Det skriver Jyllands-Posten.

Bet25 har indgået en sponsoraftale med Brøndby, Unibet og Danske Spil er sponsorer for flere fodboldklubber, Nordicbet er navnesponsor for superligaen og 1. division.

Men ifølge Claus Thomsen, direktør for Divisionsforeningen, er det overraskende få sponsoraftaler fra spillevirksomhedernes side i forhold til, hvad der var forventet.

”Mange talte om udsigten til en eksplosiv vækst i sponsoraftalerne og selvfølgelig er mange klubber da blevet forført af al snakken. Hos os prøvede vi at holde forventningerne nede på et moderat niveau, men selv på den baggrund må vi sige, at vi er overraskede over det egentlige udbytte”, siger han til Jyllands-Posten.

Fra spilleselskabernes side har det lydt, at klubbernes økonomiske krav var helt urimelige, skriver avisen. Samtidig mener brancheforeningen Doga, at Danske Licens Spils markante markedsandel har været medvirkende årsag til den lave sponsoraktivitet.

En markedsandel, som Danske Spil er kommet alt for let til ifølge Doga-direktør Morten Rønde:

”Det har presset mange af de øvrige aktører til ikke at være så offensive på det danske marked som forudset og det smitter naturligvis af på viljen til at indgå sponsoraftaler”.

Jyllands-Posten, p. 38

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club