Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Forbrugerne kan ikke se den store værdi i kundeklubber og bliver ofte medlem, fordi de ikke kan lide at sige nej.

Halvdelen af alle danskere er medlem af to til fem kundeklubber, som f.eks. Club Matas og Baresso.

Men det betyder ikke, at klubberne giver værdi for pengene.

Ifølge en undersøgelse fra Wilke og Dansk e-handelsanalyse svarer 44 procent af mændene og 40 procent af kvinderne, at kundeklubben i lav eller meget lav grad giver reel værdi.

Det skriver Børsen.

Årsagen til, at så mange danskere alligevel er medlem af en kundeklub er ikke loyalitet, siger Jan Møller Jensen, der forsker i loyalitet og er lektor ved Institut for Marketing & Management på Syddansk Universitet, til avisen:

”Man bliver ofte spurgt personligt i butikken, og så er det for nogle svært at sige nej til den person, som spørger. Nogle lader sig også bare overrumple af tilbuddet og siger ja, uden at de når at tænke sig om”.

Børsen, p. 15.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club