Forbrugerombudsmand stopper slogan

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Byggemarked må ikke markedsføre sig med ’Altid billigst’ selvom de giver prisgaranti.

Byggemarkedet Bauhaus, der i en årrække har brugt sloganet: ’Altid billigst’, skal droppe sloganet.

Det må kun bruges, hvis man til enhver tid er billigere end konkurrenterne.

Og det er de ikke – i hvert fald ikke i en bestemt uge, hvor en konkurrent havde samme produkter som Bauhaus og til en billigere pris.

Konkurrenten klagede derfor efterfølgende til Forbrugerombudsmanden over, at Bauhaus markedsførte sig med sloganet ”Altid billigst”.

Og selvom Bauhaus forklarede sig med, at man gav kunderne prisgaranti og at kunden dermed kunne få forskellen retur, hvis man opdagede, at varen var billigere et andet sted, var det ikke nok for Forbrugerombudsmanden.

 ”Hvis man reklamerer med, at man altid er billigst, må det forstås som absolut og ikke betinget af, at man i sidste ende måske kan få produktet billigst, hvis man benytter sig af en prisgaranti”, skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

Bauhaus er nu holdt op med at bruge slogan’et,  og derfor får det ikke nogen yderligere konsekvenser for byggevirksomheden.