Ford vil hjælpe sensitive bilejere

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Mindshare står igen bag kampagnen. Denne gang i samarbejde med Shoot Happens. Se filmen her.

Sidste år lavede Mindshare kampagnen Mistakes for Ford, som vandt guld ved Epica Awards.

For nylig kom de med en toer.

Hvor den første fokuserede på bilejeres uheldige oplevelser, fokuserer dette års kampagnefilm på bilejeres frygt for, at deres biler skal blive beskidte eller beskadigede.

Kampagnefilm om uheldige bilejere

Kampagnen vises i første omgang i Danmark, hvor Ford, har fundet ud af, at over 40 procent af danskerne helst ikke låner deres bil ud.

Samtidig viser deres undersøgelse, at mere end hver tredje ikke bryder sig om, at der bliver spist i bilen, og ofte er nervøse for, at deres bil bliver ridset.

Bekymringen for bilen kan både skyldes den store investering, som en bil er, men kan også skyldes en opfattelse af ,at det er dyrt at køre bilen på værksted og kampagnen skal derfor være med til at ændre opfattelsen af de autoriserede Ford værksteder.

”Det er ikke overraskende, at kun 3 procent vil lægge deres private bil til delebilsordninger som fx GoMore, men når knap 40 procent ikke ønsker at låne deres bil ud til kæresten eller ægtefællen og til spørgsmålet: ’Hvad gør du for at passe på bilen’ svarer ’Alt’, så kan det blive et problem. Derfor har vi udviklet en række hjælpemidler, der kan mildne bilsensitiviteten hos de ramte og deres nærmeste, siger Helle Mathiasen fra Ford Motorcraft i Danmark.

Hvor den første film var lavet sammen med Entrance Film, er denne film lavet i samarbejde med Shoot Happens.

Mindshare har stået koncept, strategi, script til filmen og medieafvikling i radio, social, medier og PR.