Ford satser på dansk skabt branded content

Peter Engholm
25@mail.dk

Et PR-bureau har sammen med Jan Godsk udviklet en bilferie-portal målrettet firmabil-folket. Afsenderen er Ford.

Ford lancerede i 1965 Traveller’s Cookbook, der gav tips a la hvordan man koger en hummer på stranden. Nutidens eventyrlystne rejsende søger måske mere i retning af palæokost og vildmark, men ønsket om at opsøge og dele de gode oplevelser er stadig den samme.

Derfor lancerer Ford nu OutOfOffice.tips – et stykke branded content i form af en online rejseportal målrettet de tusindvis af firmabils-bilister, som i vid udstrækning også bruger firmabilen privat til ferieoplevelser i Europa.

”I år er det jubilæum for Fords Traveller’s Cookbook. Men i modsætning til 1965, hvor brugerne kontaktede rejsebureauet, når ferien skulle planlægges, udfolder verden sig online, og vi opsøger selv relevant indhold efter behov. Derfor starter planlægningen af rejsen på nettet, og med OutOfOffice.tips vælger brugerne selv at opsøge de oplysninger, som de skal bruge,” siger Tom Maxmølris, der er marketingchef hos Ford.

Han tilføjer:

”Ved at give dem en platform, der leverer nyttig viden, inspiration, tips og gode råd samt muligheden for at dele de gode ferieoplevelser, får vi placeret Ford i et univers, som modsvarer den moderne firmabilsbilists tilgang til firmabilen og dens muligheder.”

OutOfOffice.tips er udviklet af PR-bureauet Perfekta i samarbejde med Jan Godsk, kreativ konsulent med indsigt i branded content. Han peger på, at content-strategien bag portalen både understøtter Fords GoFurther-filosofi og sikrer, at udviklingen af indhold har relevans for brand og målgruppe.

”Content-strategien har flere grundpiller at stå på, så sitet ikke mister aktualitet, når en sæson som eksempelvis ski er overstået. Vi vil med OutOfOffice.tips iscenesætte GoFurther, der bygger på Fords teknologier og visioner inden for mobilitet, med udgangspunkt i målgruppens interesser og helt nede på jorden,” siger Jan Godsk.