Af Peter Engholm 25@mail.dk

Og flere kan følge. Seerne kårer årets bedste reklamefilm, og Top5 får et særligt Guldbreak op til Zulu Awards.

Adwars – Seernes Reklame er titlen på TV2s reklameaward, der får tv-premiere mandag den 30. marts. Ambitionen har været at få 75 reklamefilm til bedømmelse hos seerne, og noget tyder på, at målet bliver nået.

Indtil nu – med godt en uge til deadline – er næsten 60 film blevet uploadet.

Jacob Fischer-Nielsen, der er chef for TV2 Kommercielle Partnerskaber, siger:

”Vi har mærket stor interesse fra bureauerne for vores nye initiativ, og der er blevet uploadet et væld af gode film. Adwars er forbrugernes direkte stemme på hvilke kampagner, der trænger bedst igennem med de kreative budskaber. På den måde får branchen både en solid dokumentation og en umiddelbar respons fra brugerne af hvilke kampagner, der virker.”

Filmene kan ses på adwars.dk, hvor brugerne kan rate deres favoritter, og har mulighed for at dele dem med andre på de sociale medier.

De fem bedste bedømte film får plads i en særlig guldblok i forbindelse med Zulu Awards 2015, der bliver sendt på Zulu den 30. marts.

I stedet for den vanlige reklameblok mellem ”Den Røde Løber” og selve awardshowet vil blokken være dedikeret til de fem reklamer, og man tæller ned til seernes favorit.

Bureauerne har mulighed for at uploade reklamefilm frem til 20. marts på adwars.dk.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club