Mere end hver fjerde marketingchef vil øge marketingbudgetterne i 2014. Det viser en undersøgelse, som Børsen har foretaget blandt 670 topchefer.
Samtidig er der kun 13 procent, der vil skære i budgetterne.
Det er især virksomheder med marketingbudgetter over 500 mio. kr. om året, der tror på et bedre 2014 i forhold til 2013, idet næsten 30 procent af disse virksomheder vil øge marketingbudgettet.
Et konkret eksempel er Arla, der ifølge marketingdirektør Jakob Bernhard Knudsen vil øge budgettet med næsten 10 procent. Det forhøjede budget skal bl.a. gå til digitale medier og events.
Overordnet set det særligt finanssektoren og informations- og kommunikationsbranchen, der vil øge budgetterne. I informations- og kommunikationsbranchen er 40 procent af de adspurgte topchefer klar til at øge budgetterne.
Men lysten til at hæve budgetterne er dog lavere end troen på, hvordan det vil gå ens virksomhed.
60 procent svarer, at de forventer, at det vil gå deres virksomhed bedre i 2014 end i 2013, men det tal smitter altså ikke helt af på lysten til at investere i marketing.
Børsen Mediamarked p. 8-9.